Lite mer

Ska försöka komma på mer att skriva om helgen...... hm få se nu ........

I fredags så hände de inte mycket alls klockan var ganska sent innan Hasse kom hem från jobbet så grabbarna roade sig med att spela data och tv spel med varandra, de blev ingen sen kväll utan vi kröp ner i hyfsad tid allihop. De va fredagen de....
I lördags så vi pratat om att bjuda M&M med familj på middag för de har inte blivit av trots många försök, men de blev inte de denna gång heller för vi ska ju sälja golfen så fort som möjligt så vi fick hjälp av Jejjes man Andreas som har en för mig en konstig hobby men man kan inte förstå allt =)
Hasse och Andreas for iväg och tvätta golfen in och ut vändigt, jag tror aldrig den har varit så ren och fin =)  Jag och Jejje skjutsade Pontus till Alex sen for vi vidare ut till bergafjärdens camping så Leon och Victor kunde få spela minigolf och springa av sig ett tag. De blåste lite där ute men de va skönt för solen sken och vi satt och njöt av att titta på vattnet och surra lite tjej snack =)
Vet inte hur länge vi var där ute men vi kollade av med våra män när de va dax att åka hem över igen. Vi åkte till Pizzeria Parma i Korsta för att möta upp våra karlar och se de jätte fina resultatet på våran bil, kände dock att de e med lite sorg i hjärtat som vi säljer golfen för den är ju fin =)
Hämtade Pontus från Alex för att sedan köra hem för att fixa lite middag, pojkarna vill gå ut medans jag gjorde maten vilket va självklart okej. Jag gjorde mat och Hasse tog sig en dusch medans maten skulle bli klar, han va ju inte så hungrig då han ätit mat på Parma med Andreas innan.
När maten blev klar att äta så var de dax att få hem grabbarna men vi hittade bara Pontus, Victor han hade som vanligt dragit utan att säga vart *gahh* men han dök ganska snart där på med sin bästa kompis Alexander och lillVictor =)  Jätte kul för han men de hjälps inte för en liten utskällning blev på sin plats för att han MÅSTE tala om vart han går.
Nåja de löste sig de oxå till slut, så efter mat och disk så tog jag mig oxå en välförtjänt dusch....
Hinner precis klart med den och få på mig lite kläder innan vi fick besök av Keba. Underbara Keba hade hyrt med sig spel som Pontus ville ha * så tack snälla söta Keba för de*   jag, Hasse och Keba åkte och hyrde film men Vin Diesel *mmmmm* =)  den va inge bra tyckte Hasse men de tyckte jag *hihihi* den va se bar helt klart.
De blev inte så mycket mer efter de utan Keba tog bussen hem och vi skickade pojkarna i säng se kröp vi ner vi med, för Hasse skulle upp "tidigt" på söndag...
I  söndags så klev som sagt Hasse upp tidigt för att gå ut och gå i elljusspåret med Elin, dom är så duktig =)  själv så kan jag ju inte de än så jag tog de lugnt med pojkrna och tog en sen fika. Hasse tog tag i att dammsuga ur bilen igen =)  pojkarna lekte med sina kompisar ett par timmar medans jag bara var och tog de lugnt. Sen blev de dax att stoppa grabbarna i ett bad och göra dom klar för att åka till svärföräldrarna för att äta lite middag.
När vi kommer upp dit så är de underbart väder, de blåser lite men underbart i solen när de va lä.... Duktiga svägerskan hade gått dit samt en promenad runt sjön oxå innan hon kom, svågern Lars kom med bilen strax innan Eva dök upp.
Som vanligt blev de underbart go mat samt lite kaffe och fika för den som ville, pojkarna mummsade gott av både mat och fika innan vi blev tvungen att bege oss och lämna Pontus.
På vägen hem så hämtade vi upp Victors jacka i Jejje & Andreas bil innan vi åkte hem så Victor kunde göra sin läxa igen innan tandborstning och annat bestyr.
Hasse va duktig och strök lite tvätt och jag väntade på Matte som kom med tvättlappar till oss *tusen tack för de* i samma sväng så skickade jag med M muggarna Mia hade beställt samt linsvätska till Mickan. Vilket va bra för jag har endagslinser nu mer så de jag använder inte de längre. Jag och Hasse tittade på tv innan vi kröp ner.
I morse så klev Hasse upp tidigt för han började kl sju, snälla svärmor kom och körde Victor till skolan så nu är de så tyst =(  vilket de skulle vara iaf för de e ju skola men ni förstår nog hur jag menar.
De kommer kort på vad Neo fick för snygg av sin faster sen.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Ni verkar ha haft fullt upp i helgen ni med! Men det är väl så det ska vara :) Ja, samma här när det gäller härliga V8or och mullrar förbi, man bara ryser! Kan du ju tänka dig att köra en! Man ville inte kliva ur eller stänga av bilen! :) Ja, ni får komma på besök fler gånger! Pelle är ju förhoppningsvis inte kvar i Malmö särskilt länge till..! Så det ordnar vi! Så får du ta och klämma ur dig den lille rackarn snart så jag får se honom!! :D Kramar

2009-05-11 @ 20:52:17
URL: http://sabinabackman.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jaha ja det var ju bra det. Vi gillar saabe vi, Och har inte haft några problem med den. Snygg eran var, fin färg. Grattis till bilen.

Hur går det med magen då?



2009-05-11 @ 22:20:53
URL: http://adrianaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0