Golf till salu!

Shit va trött jag är, så trött att jag nästan somnade mellan tuggorna på middagen. Jag har varit ute och rännt med Jejje idag på stan så att jag är trött och slut är inte konstigt, men trevligt som vanligt =)  
Jag fick äntligen ut mina linser efter ännu en koll på ögonen, optikern skickade med mig ögondroppar som jag helst ska ta 4 ggr på en dag mot torrheten i mina ögon. Sen gick vi och kollade efter en munkjacka men jag hittade ingen som föll mig i smaken så jag fortsätter att låna älsklingens ett tag till *blink* får kolla på birsta om dom har någon sen.
Igår va vi hem till Pelle & Sabina och tittade på deras lgh samt att Sabina bjöd på go kladdkaka *mmmm* mysigt har dom de där hemma =)
Jag och Hasse åkte och luncha på Dragon House efter vi hade varit hos Sabina & Pelle, har hört att de stället inte skulle va bra längre men igår va de då inge fel på buffen =)    Vi åt som bara den........
Kom på sen att vi kanske skulle passa på att åka på motor centrum och spana in deras utbud på beg bilar för vi är ju ute efter en kombi, sist vi va där så stängde dom tidigare vilket inte va så konstigt när de va sista April.
Hur som helst så åkte vi dit och kollade in vad som fanns kvar för motor centrum har gått i kånken, vi spanade lite lätt på de saabar som stod där inne men blev tvungen att åka hem lite snabbt då Hasses magen gjorde sig påminnd efter lunchen. Vi åkte tillbax för att kolla i lugn och ro, ett nytt försök.
Vi fick tyvär jaga efter personal då de inte fanns någon närheten, vi fick tag på en snubbe till sist som var vänlig och visade oss vad vi ville se. Vi kollade på saab 93 och 95, de slutade med en snygg blå 95:a som stod i hörnet i bilhallen som försäljaren undrade om vi ville provköra och de va ju klart vi ville de =)
Sen va vi fast =)
Hem och funderade på om det var möjligt att låna till en sån bil och vi började kolla om den va värd sitt pris. Efter att ha rådfrågat med svärmor & svärfar samt kollat runt överallt på priser när de gäller den bilen osv.... de visade sig att de va ett kanon pris för den bilen. Ja då va ju nästa fundering om banken skulle gå med på detta?
Hasse ringde banken i morse och jag bilfirman för att kolla om vi kunde tinga den tills vi fått svar från banken, vilket inte va nå problem alls =) 
Vid lunch tid idag så får jag veta att vi ska bli Saab ägare *jippi*  de va grönt för lånet så nu får vi våran kombi =)
Nu ska vi fixa till golfen och sälja den så fort som möjligt.
Hoppas vi får hem pärlan i morron =)
Hade velat skriva mer men jag är för trött och slut så jag skriver inte mer nu.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Oh, no! Inte saab! :) Hoppas den funkar bra för er iaf och inte innebär några problem! Kul för er!! :)

2009-05-07 @ 20:15:09
URL: http://sabinabackman.blogg.se/
Postat av: Erika

Grattis till Saaben, trevliga bilar d =)



När är det bf dags??



Ha d Bäst!!

2009-05-08 @ 09:58:01
URL: http://mammamuratovic.blogg.se/
Postat av: Eva

Kul att du var med i tidningen idag! :)



O grattis till er nya bil! Kom på nu att jag fått mms av brorsan. Den såg fin ut. =) Ska genast svara på mms'ett. Var lite nyvaken när jag såg det. ;-)

2009-05-08 @ 15:48:08
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!



Hur går det på bebis fronten då, kommit någon lilleman än? Man är ju nyfiken nu.

Och STORT grattis till saaben. De är ju toppen de, vi har en vi också. Verkligen älskar den bilen, så snygga bak. Fick ni ett bra pris och vad var det för årsmodell på den. Man är ju alltid nyfiken vad de står i och speciellt nu när de säljer ut sina bilar. Ibland skulle jag vilja köpa en nyare men man får väl se vad som händer i framtiden.



Ha det så bra!

Grattis igen och lycka till med magen!

2009-05-08 @ 22:18:25
URL: http://adrianaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0