Samma lika

De blir lite mycket samma lika dessa dagar märker jag, med andra ord jag och Neo sitter i soffan. Hade tänkt gå på en promenad idag men jag har inge måsten som ska göras ute så vi blir inne för de e ju inte kul när de regnar.
Jag va så trött igår när vi kom hem så jag glömde ta in tvätten som hängde ute på klästräcket vilket resullterar i att idag så fick jag slänga allt i tvättmaskin igen och tvätta om det. Som om de inte finns nog att göra hemma när de finns smått, hemmet liksom blir i ett ända kaos. Jag har nog inte kommit in i allt ännu, fast hur länge kan man "skylla" på de då?!  Han blir ju 3 veckor i morron och den ursäkten kan ju bara inte funka hur länge som helst. Jag får inse att jag får ta tag i städningen när Hasse e hemma och kan ta pojken så jag kan fixa här hemma, för sova själv vill han inte utan han ska sova på mig eller Hasse annars så vaknar han iaf om vi bara e hemma. Jag tror han känner på sig att jag är stressad över allt som jag vill hinna med när han sover.
Som om de inte va nog så sket sig ammningen oxå så nu kör vi med ersättning fullt ut, men jag är kluven när det gäller ammningen för jag ville ju så gärna att amma han men samtidigt så är de skönt att Hasse eller vem som helst kan ge han mat och han går upp i vikt bra visade de sig på bvc igår så jag borde känna mig nöjd. Men med alla dessa hormoner i kroppen så är allt en balansgång. Jag känner mig som en satmara mot min stakars älskade sambo för jag kan fräsa till bara så där. Jag känner mig fetast och fulast i hela världen och begriper inte hur Hasse kan stanna kvar hos mig, för de jag ser i spegeln är ingen vacker syn, så hur kan han inte se de jag ser?!? Jag duger inte som mamma, sambo, vän och allt annat man ska vara bra på.  Jag har känner att jag kan börja gråta för minsta lilla, som idag så känns allt bara blä, de e tur att jag inte kan se mig less på den mest underbara och vackraste bebis som finns



Nä nu ska jag gråta en skvätt så känslor och hormoner kommer på plats ett tag igen, hoppas att detta vänder snart .........

Kommentarer
Postat av: Jejje

men min älskade vän..... gud, vad jag känner igen det där, det går över, jag LOVAR fast att det kanske inte känns så nu. DU är en bra mamma och du är en UNDERBAR VÄN.... LOVE U!! kram

2009-06-10 @ 18:49:19
Postat av: Eva

Låter inte alls som du hade en bra dag. :-/ Hoppas det känns bättre nu!

Och du är toppen både som mamma o vän! O kan garantera att du är det som sambo också. :)



Och du är inte ful! Du är vacker o har nyss fött barn. :)



Om du vill o har tid så kan vi gå/motionera tillsammans lite då o då. Skulle vara kul! :)



Kram

2009-06-12 @ 11:48:01
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0