BVC

Första BVC mötet gick bra, Neo var godkänd i vikt upp gången. Han hade ökat från 3430g i förra vecka till 3600g nu så de va klart okej och han har växt en halv cm sen han föddes.
Geggan i ögat var ingen fara de kan vara så för små bebisar för dom kan har lite problem med trånga tårkanaler, men badda med ljummet vatten och sen så försvinner det av sig själv. Vi fick oxå beröm eller vad man nu ska kalla de för, men barnmorskan på bvc tyckte att Neo va välldigt vaken och med me blicken *stolt blev vi* vi talade om att så har han varit i nån dag nu =)
Neo fick sitt första riktiga bad idag vilket han inte riktigt uppskattade, han visste först inte om han skulle gråta eller titta på oss men bestämmde sig ganska snabbt för att låta som en mistlur =)

Efter längd och vikt tagning så åkte vi och hämtade storebror på fritids sen vidare för att fixa present till pappa/morfar, vi åkte oxå och fixade en till nappflaska som jag vet finns på apoteket som jag ska ha i skötväskan. Vi passade på att gå in en snabbis på coop oxå * ovanligt va? *  Vi for sedan hem för lilleman blev hungrig samt att vi skulle fixa med middag innan vi skulle iväg och fira pappa/morfar. Hasse fixa blodpudding och stekt bacon, han fick till allr perfekt så till och med jag tyckte de va gott denna gång. Vi hade tänkt att vi skulle gå till pappa men vädret ville annat för de började regna så vi fick så lov att packa in oss i bilen iaf, men vi får ta en sväng en annan kväll.

Nu sitter vi i soffan och tittar på tv, eller ja jag bloggar och Neo sover på Hasse och Hasse själv gör som sonen och sover en skvätt i soffan. Nu ska jag ta och sluta skriva för denna gång.

Tjao

Kommentarer
Postat av: Eva

Nu finns de en del Paris-bilder på min blogg om ni vill se. :)

2009-06-03 @ 14:38:02
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Eva

Kolla min blogg när du har tid o lust. Har lagt in en supergullig bild på Neos hand som jag tog idag. :)

2009-06-06 @ 22:04:38
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0