Hur tänker dom?!

Fick ett samtal i tisdags ang om Victor skulle få skolskjuts eller inte, jorå samtalet jag fick sa att han får skoltaxi OM jag säger upp fritidsplatsen på mina veckor! Men hallå personalen!!!! Hur hade dom tänkt att nu då? Ska Victor fixa sig själv på morron inför skolan och komma hem när vi jobbar med egen nyckel??? Nä skulle inte tro de!  Det kommer att gå sen när jag e mamma ledig men inte innan för jag har inte fasta tider på mitt schema och dessutom så får vi bara schema för två veckor i taget. Ja sur, arg och less. Vad mer ska gå på tok!?  Vet att de e nu man ska tänka positivt men jag kan inte styra mitt humör i detta läget, känner att jag är känslig idag =(
Hade ju sett fram emot denna dag jätte mycket för både Hasse och jag e ledig idag, de händer inte allt för ofta nu för tiden. Finns massor att göra men tappade liksom lusten till allt, men jag ska börja med att äta lite frukost sen ska jag försöka fixa med matlistan så vi kan åka och handla inför helgen.
Hoppas Pontus pappa har fixat en HEL hjälm till Pontus, annars så åker vi och köper en. Såna här ggr känner jag att jag vill att han ska bara ha hjälmen hos oss men de funkar ju inte. Han måste ju ha en i skolan och hos pappa sin för de e ju där han är mest, finns liksom inte så mycket att välja på, antingen använda den trasiga hjälmen hos pappa och skolan där han är mest och riskerar att få en hjärnskakning eller annat för att han låter Pojken åka omkring i den där hjälmen och dessutom vet jag  inte hur länge hjälmen varit så där, fan vill inte ens tänka tanken på vad som har kunnat hända min älskade Pontus. En HEL hjälm ska fixas i helgen, på ett eller annat vis. Tur att de finns på coop, har redan tittat ifall inte pappan har fixat en.

Kanske e på sånt pissigt humör för att jag har grisigt ont idag oxå, precis som igår. De blev myr steg som gällde samt gå saaaakkkkta för att det inte skulle kännas som en jordbävning i bäcken benet (fogarna)
Fsk menar att dom inte kan sjukskriva en pga foglossning för vi har valt att vara gravid, ja visst har vi de MEN inte fan valde jag att ha ont!!! Hade heller kunnat gå och röra på mig riktigt för mår jag bra så mår ju bebisen bra, han mår inte dåligt nu heller för alla prover e ju toppen, men känner ett sånt behov av att behöva röra på mig men va vet jag de kanske blir så när man inte kan, då vill man de mesta.
Jag har haft foglosning med Pontus & Victor oxå men INTE som jag har nu. Se upp alla pensionerer med rullator så ni inte blir av med nån, men då finns den en bit längre bort för de e bara lilla jag som har lånat den en liten bit på min färd till jobbet eller vart jag nu är på väg =) 
Nu måste jag äta, börjar må lite illa.....

Vi hörs!!!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja visst är det sjukt!!! Jag hade samma problem med fogarna och inte blev jag heller sjukskriven!!! Ibland så undrar man ju vilka som sitter på detta ställe...

2009-01-30 @ 11:35:17
Postat av: Anonym

Du får ta o haka me på promenad nån kväll :)

2009-01-30 @ 12:30:56
URL: http://familjenberglund.blogg.se/
Postat av: tessan

Jobbigt med foglossning, hade också det från vecka 20 =( Jag tog semester och gick sedan direkt på havande, så jag va ledig 3,5 månader innan eddie kom. kunde inte jobba, jag bara grina hade så ont. fick åka rullstol sista tiden om vi skulle gå på ikea =(

2009-01-30 @ 22:39:59
URL: http://mammatessan.blogg.se/
Postat av: Eva

Hmm... är det män som avgör såna beslut? Tänkte att de måste ju nästan va såna som inte varit gravida själva iaf.

Men jag har för mig att en på mitt jobb blev sjukskriven pga samma anledning, undrar hur hon lyckades. Eller hon kanske bara hade tur :)



Hoppas de löser sig! Kram

2009-01-30 @ 23:23:23
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0