Gravidsmycke

Bola - gravidsmycke

Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Smycket bärs långt ner på magen och fråb ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.




Detta underbara smycke fick grodan av sin pappa , så tack min älskling för detta vackra smycke till oss vi älskar dig oändligt mycket!



Kommentarer
Postat av: Kristina

Sån hade jag åxå när jag väntade Filip och barnen på jobbet var som tokiga i den ;) Dom ville alltid plinga för bebisen :)Tänkte sen hänga den i vagnen men blev lixom aldrig av så tyvärr tappade jag lite av grejen efteråt att det skulle vara ett ljud barnet blev lugn av... men dte är ett tips i alla fall, häng den i vagnen sen så plingar det mysigt när vi är ute och går. Hoppas man får komma och snoooza bebis när den kommit :)

2009-01-20 @ 13:28:04
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Eva

Kul grej. :)

Förresten, har du nån koll på vad brorsan önskar sig i födelsedagspresent? Vet inte om han o jag brukar byta presenter me varann eftersom de är samma dag, måste fråga honom om de. :) Men Lars vill nog veta iaf, så han vet vad han ska köpa.

2009-01-20 @ 16:48:17
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad vackert =)

man blir ju tårögd ju....

Snyft.

Kram på er

2009-01-20 @ 23:27:00
URL: http://www.mariescorner.wordpress.com
Postat av: ingrid

Än en gång frågar jag-"Kan man inte klona den mannen?!" :D

2009-01-21 @ 10:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0