Hej mitt vinterland

Fy katten va de snöar! Visst är det vackert ute men jobbigt oxå med detta väder tycker jag, har nog att göra med att jag är så ofärdig. Jag gjorde som Victors farmor sa och linda in kryckorna men i de stora hela gäller de nog att bli härdad i händerna så känns de inte lika illa sen.
Idag så var de en seg start men till slut så rullar de på, Hasse tapetserar och jag grejade lite i köket. Känner att de blir inte så mycket mer än så om jag ska kunna få lite sömn inatt, ska ju upp i morron för att jobba. Med lite tur så har vi massor med överflödig energi som ser till att vi får mycket gjort i morron. Tack och lov så är svärföräldrarna här och hjälper till att få till tapeterna i trappen, med tanke på att Hasse är höjdrädd och jag är en aning invalidos.
Vi ska börja kolla runt efter bra tvättmaskin samt torktummlare till bra pris, våran tvättmaskin har börjat låta lite oroväckande illa men den har ju några år på nacken. Den ingick i husköpet som tur var, men de blir sååååå fuktigt när vi hänger tvätt så en torktummlare är vi stor behov av tills vi kan hänga kläderna ute. Säger som min svägerska Eva, vad jag längtar till våren!

Ska snart börja med middagen blir inge avancerat utan potatis och fiskpinnar med spenat och fiskdressing. Ska försöka lägga på lite grönsaker oxå. Ikväll så blir de Beck film kl 21 på 4:an och undertiden jag/vi tittar så kan jag vika lite rentvätt så får vi undan de oxå.
Nu är de snart barnvecka =) Fast Virre kommer inte hem förrän på tisdag då han ska sova hos mormor mellan mån-tis för att jag är så ofärdig och Hasse börjar kl 6 på tisdags morron. Jag och Hasse ska på info möte på tis kväll ang förlossningen, ska bli intressant att få se hur den nya förlossningen ser ut. Längtar tills lilla Neo kommer ut men precis som med de andra så gruvar jag mig. Ska självklart kolla in buffen med smärtstillande som finns =)  Men vet ju oxå att de kanske inte alltid blir som man tänkt sig när man väl är där.
Även om jag gruvar mig så har jag fundering på att kanske stå på knä och hänga över ryggstödet på sängen och föda på så sätt, ialla fall en tanke som känns okej för min del. Nåja de e ju tre månader kvar så vi får se vad som händer när de e dax.

Nu ska jag titta på hockey med svärfar.

Chiao

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha... jag drömde att jag åt fiskpinnar. Alltså drömmen handlade ju om annat, men vet att vi åt fiskpinnar iaf. Tror de är för att jag satt o läste bloggar alldeles innan jag skulle sova. :)

Din blogg påverkar mig alltså i det undermedvetna. ;-)

2009-02-09 @ 15:11:07
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Therese

Har ni provat att kolla om tvättmaskinen står plant med ett vattenpass? Vår maskin levde om så att vi inte kunde titta på tv. Lösningen var väldigt billig och enkel eftersom det bara var att skruva benen så att det blev lika långa. Nu har vi en tyst maskin. =) Jag stod på knä när jag födde Emil och jag tyckte att det kändes väldigt bra. Jag upplevde det som om jag hade lättare för att ta i. Hoppas att du har det bra och att vilde Neo lugnar ner sig en stund så att hans gamla mor får vila sig.... Många kramar från oss i norr

2009-02-09 @ 20:07:19
Postat av: Therese (kusinvitamin)

Har ni provat att kolla om tvättmaskinen står plant med ett vattenpass? Vår maskin levde om så att vi inte kunde titta på tv. Lösningen var väldigt billig och enkel eftersom det bara var att skruva benen så att det blev lika långa. Nu har vi en tyst maskin. =) Jag stod på knä när jag födde Emil och jag tyckte att det kändes väldigt bra. Jag upplevde det som om jag hade lättare för att ta i. Hoppas att du har det bra och att vilde Neo lugnar ner sig en stund så att hans gamla mor får vila sig.... Många kramar från oss i norr

2009-02-09 @ 20:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0