Invigning

Idag har jag gjort lite mer än igår =) vilket inte va svårt alls för igår gjorde jag ingenting.......  Imorse började med att få upp Virre, ka fram kläder till han och fixa frulle innan svärmor kom och skjutsade han till skolan för Hasse började sex och de blir en aning tidigt att lämna Virre på fritids då =)
Sen blev de att ta tag i disken från gårdagen för vi orkade inte och hann inte ta tag igår kväll för de kom en dammsugar försäljare som demade sin pryl, vilket slutade med att vi fick iaf en ren säng plus en matta. Men det skulle ta en till en och en halv timme för att få sängen rengjord men efter två och en halv timme fick vi be han att gå vi ville ju inte köpa den dyra grejen iaf bara få sängen ren.
Startade en maskin med tvätt som min älskling hade laddat sen blev de en dusch och efter mycket om och men så fick jag på mig kläder oxå. Inväntade Hasse som slutade vid tre så när han kom hem så bar de av att hämta hem Virre från fritids så han kunde få ta första cykelturen.
Jisses som han har längtat efter att göra de, men först så var vi tvungen att göra lite vuxen saker som att handla hem mat, bröd osv .......
Efter middagen va de en förväntans full kille som hade en hel mystack i kroppen, men till slut så bar de av =)
Hasse har oxå fixat ner stolrna från vinden så nu har vi fixat på alltan så vi kan sitta där och äta när de blir varmare, svärmor kom förbi med ett bord som vi lånar så länge tills vi hittar ett annat. Men detta duger alla gånger fram tills dess =)

Nu är Virre ute och inviger sina rullskridskor, säkert lite roligare att åka med dom ute än inne i hallen. Virre har oxå hunnit gjort sin läxa och städat på sitt rum, han är så duktig ibland att få saker gjorda.
Ska kolla så att allt som ska till skolan är klart inför i morron bitti så är de bara det vanliga morron stöket som gäller, de liksom räcker till.

Har redan börjat fundera på vad vi ska äta för middag i morron men jag kommer inte på så mycket men en ide är potatis och fiskpinnar, grilla kyckling filé, grilla kött eller grilla korv. Kan man få nog av grillat????  :P

Nä nu ska jag ta in Virre de e ju en dag i morron oxå.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: anna

nä jag tror inte man kan få nog av grillat! :)

2009-04-20 @ 20:47:43
URL: http://anst86.blogg.se/
Postat av: Eva

Grillat är gott! :)

Du får inte äta lax nu va? Annars är grillad lax riktigt gott!

2009-04-21 @ 12:34:27
URL: http://cizzibellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0