Nära nu???

Dagen inte slut men ändå fått lite saker gjorda innan Hasse åkte och jobbade, vi var iväg och fixade med innehåll till grabbarnas påskägg dom får inte bara godis i sin ägg för de skulle bli för mycket så de hinner bli gammalt innan de äts upp. Dom har ju stora ägg grabbarna grus, ska nu komma på två bra ställen att gömma dom på och sen skriva en lite beskrivining så dom får leta rätt på dom.
Efter shoppingen så skyndade vi oss hem och åt lite lunch de blev inge märkvärdigt lite korv med bröd, sen stack Hasse iväg och kommer inte hem förrän vid halv elva tiden. Hoppas att jag orkar hålla mig vaken tills dess, för i två nätter irad så har vi fått sällskap av Virre på natten. Han har drömt mardrömmar om spindlar och har man mardrömmar jag då finns de inge bättre än att få krypa ner i en trygg famn och somna. Lite jobbigt bara när man inte är van att ha han i sängen längre plus att jag är grymt osmidig och har ont på nätterna.

Undra om det kan vara något på gång snart? Jag har plockat, städat, fixat mat och diskat i 3 dagar nu, då kan man ju fråga sig hur jag klarade de och de har jag inte en aning om men jag kan inte låta bli jag bara måste. Efter att Hasse åkte så fixade jag undan i köket, tog reda på disk, fixade lite påskigt i köket, plockade undan i hallen samt vardagsrummet och dammsugade i kök och hall. Släpade oxå ner lite saker till nerdre våningen och samlade ihop lite smutstvätt, sen upp och plockade lite till. Ser att jag skulle behövt dammsuga i vardagsrummet och Virres rum oxå men nu vet jag inte om jag tar mig upp från soffan något mer idag. Ska fixa middag och klä lite påskris med färggranna fjädrar som vi ska ha ute på bron, skulle jätte gärna vilja ha det inne men kan inte ifall vi får besök av någon som har allergi.

Längtar tills i morron då iaf jag och Virre har sovmorron *aahhhh* tyvär har inte älsklingen min det för han jobbar men han e ledig i helgen *weehoooo*  får se om han går ut på lördag och tar sig en välförtjänt öl eller två, de va ju jätte längesedan han var ut och roade sig sist. Så jag hoppas han passar på att träffa lite roligt folk och surra bort massor av timmar och bara unna sig själv. Tycker han är värd det efter all marktjänst här hemma.
Jag och grabbarna klarar oss utan han en kväll, de e ju som sagt lördag han kanske ska ut och vi har gotta så ingen öd på oss inte =)

Ser att klockan e mycket så Virre borde vara på hemgång strax.

Chiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0