Dagen än så länge

Dagen började tidigt med tanke på att vi skulle upp med Virre som skulle till skolan. Jag fixade med frukost och såg till att han hade med sig ryggan och annat som skulle med, efter att Hasse hade lämnat Virre på skolan så åkte han och tvätta och tanka bilen. Jag som va hemma tog mig en dusch och krånglade på mig lite kläder, inväntade Hasse som kom hem och kastade sig i en dusch han med för vi skulle till birsta en sväng innan han börja jobba kl 13.
Vi åkte först till barnenshus för att hämta skötväska till vagnen som hade kommit så nu e vagnen komplett. Vidare till Kappahl där jag byte en skjorta till Victor som jag köpte igår till en större stl, vi köpte oxå ett gäng kalsonger till Hasse och jag hittade två bh-ar för halva rea priset som jag fick av min älskling plus att vi delade på ett fem pack strumpor.
Vi lunchade på Waynes Hasse tog en sallad och jag en toast med sallad till, jag tog efterrätt deras underbara kladdkaka med grädde *mmmmm* Hasse drack kaffe =)
När vi sedan kom hem fanns de inte mycket tid till övers utan Hasse tog en snabbis med dammsugaren och sen åkte han och jobbade, jag satte mig ner en stund och väntade på¨Victor som svärmor va snäll och hämtade upp efter skolan. Vilket innebar att Virre fick en kort dag idag, de tyckte han nog va jätte skönt =)

Nu så har Virre och jag suttit en stund på alltan och myst, jag gick in för jag höll på att somna och Virre va sugen på att cykla igen =) 
Han har äntligen hittat några pojkar som han leker med nu, dom va nyss in och hämta pistoler för dom skulle leka krig sa han. Kul att han har hittat dom för han har ju haft de så trist innan, ingen att vara med.

Ska snart börja med maten inga konstigheter blir de utan hederliga makaroner och köttbullar, men de duger gott idag. Efter maten ska Virre gör lite läxa och efter de så får vi se vad han väljer att göra innan de e dax att sova, jag ska packa hans rygga med badkläder oh handduk för dom har simmning i morron med skolan.

Ska kolla med Maria om hon fortfarande kan komma ikväll eller om det kommit något emellan för sånt händer ju oxå ibland. Nä nog om detta nu. Jag ska ta och kolla bb listan för att se vad som saknas i väskan.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0