Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Ja visst ska de vara så men de finns gränser även för mig om hur mycket dammråtterna får invadera, men nu fick det vara nog! Slet fram dammsugaren och körde igång, märkte sen att jag hade fuskat lite men de får vara så tills nästa gång draken ska fram. Nu kan vi iaf gå i hallen barfota utan att peela fötterna på allt grus som hamnar där. Jag tog och plockade å plockade å plockade och rensade samt vikit undan en rejäl hög med tvätt. Känner att magen säger ifrån nu, spänner som bara den så nu blir de att sitta på feta rumpan resten av dagen. 
Tänk att det är första advent på söndag, helt underbart när man har pyntat och donat färdigt med allt =)  Denna gång så får det vänta känns som att det inte är någon mening har liksom ingen lust att lägga energi på denna lgh när det går till att göra klart huset. Nu har jag målat taket i Victors rum och i vardagsrummet så dom är klara för det sista bara tapeter kvar. Ganska mycket kvar men borde flyta på nu jag ska måla taket i Pontus rum. vårat sovrum och hallen nere, sätta tapeter på dom ställena samt måla tak i hall och kök uppe med tapeter SEN är det klart =)  Men attans vilken tid det tar ska höra med mamma om hon kan vara med Virre till veckan så vi blir klar någon gång, vi har dock inte löst hur vi ska komma åt och nå för att riva tapet och sätta upp ny tapet i trappen...... Nån som har förslag på hur vi ska göra?????
Vi/jag har fortfarande inte fått nån lön =(  men senaste beskedet är att det kommer på måndag eller tisdag, jag man får väl hoppas på att det verkligen stämmer, man har ju utgifter så det räcker till och blir över.
Undra om jag ska ta bort hannduken från huvet tror nog att håret har torkat för ett tag sen, ska klippa mig innan jul ska bli skönt för håret är som ett livlöst råttbo just nu, för kort för att sätta upp och för långt för att fixa till. Snacka om dö läge =(
Nog för denna gång.

Chiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0