God fortsättning

Önskar jag alla!

Igår så va jag och Hasse värdpar för kvällen. Hasses syster Eva kom med sin sambo Lars. Hasse och Evas kusin Anna kom med sin kille Marcus. Jag och Hasse fick en flaska vin och en present påse som innehöll två jätte fina glas lycktor för värme ljus, en choklad ask med små hjärtan, en mjölkchoklad och en påse med chilinötter. Vi började med en liten välkoms drink *bål* strax efter de så körde vi igång med förrätten som bestod av toastat vitlöks bröd med gravadlax, löj rom, cream frech, citron skiva och en dillkvist. För dom som inte åt lax *de vill säga jag* blev de skagenröra med räkor.

Till varmrätt blev de baconlindad fläskfilé med potatisgratäng. De blev super gott !!!! Alla åt så de stod ut genom öronen nästan. De va tur att vi på började maten ganska snart för vissa av oss va ganska törstiga och bålen fanns nära tillhands. Jag drack inte så mycket, men åt dessto mera frukt *skratt*

Efter att ha tagit tag i disken va alla ganska trötta och mätta. För att inte somna till så körde vi igång med lite sällskaps spel. De första spelet kommer jag inte ihåg va de heter vann ingen på. Vi gav upp efter ett tag och bytte till Kampen mellan man och kvinna. Kul spel men frågorna e inte rättvis. Har vi levt på 1800-talet hade de varit de, men inte som de e idag. Mannen och kvinnan e så jämnställ nu om man jämför med då.

Tiden gick och de blev dax för efterrätt. De blev en SUPER god kladdkaka med nogaut täcke, till de så serverades glass och grädde. MUMS !!!!! Jag måste be svägerskan om receptet.

Hann bara få i oss kakan så blev de dax att gå ut för att smälla aset till raket eller bomb eller va de nu va. Mäktig som bara den va re iaf. Vilken grej. Mycke trycka va de i den. Jag tycker att de e skit häftigt med sånna, men har dock jätte stor respekt för dessa saker.

Blev inte ute allt för länge, för de va lite kyligt. När vi väl kom in så tyckte vi att tiden flög iväg. Gästernas privat taxi *svärfar* kom och hämtade dom. Efter ett mindre kramkalas i hallen så gick vi till köket och började att plocka undan de värsta. Sen kröp vi ner i sängen nöjda och glada över kvällen.


Dukningen

image3


Välkomst drinken

image4

Hasse med kusin Anna


image5

Eva försöker fixa fin bild. Anna med sin marcus surrar för fullt

image6

Evas sambo Lars

image7

Marcus & Lars

image8

Eva & Anna

image9

Anna lirar plast gura

image10

Fått lite för mycket av de goda? Undra vad Hasse tänkte knäppa på igentligen


image11



Kommentarer
Postat av: Eva & Lars

Tack för en jättetrevlig nyårsafton med god mat o trevligt sällskap! :) Kram

2008-01-10 @ 20:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0