Bakis dag

Fy fan va jobbigt de va att kliva upp på morronen "lunchtid" huvet va lite tungt måste jag säga. Vi måste ju masa oss upp för de skulle ju komma besök. Hasse och Eva fyllde ju år då. Hasse hade lovat i ett piggare tillstånd att vi skulle bjuda på kladdkaka, kan säga att han ångrade de just då. Men men upp och in i badrummet för att göra sig lite frächare. Men gosse så de såg ut där inne, vette fan va Hasse hade gjort under natten mer än en akut magsjuka efter alla dessa shottar och annat kul som han drack. Vi har ett mysterium.......en handduk e spårlöst borta, den finns inte! Har letat överallt men nä den e borta. Vi funderar på om han har spolat ner den, men då borde de ha blivit stopp i toan. Som vi har letat efter denna handduk, ja borta e den.

Ja vi fick ju så lov att kliva upp och städa undan lite samt baka den där kladdkakan, de gick bra. Den blev lika god som alltid. Gästerna tyckte att den va jätte god iaf.

Vi fick ju oxå fin besök, Keba gjorde en mellan landning här bara för att gratta Hasse på hans födelsedag. Keba hade varit i Piteå och haft show och va på väg hem till Stockholm igen. Jätte gulligt att stanna till här för att sedan sätta sig på tåget och åka vidare.

Senare på kvälen så tog vi oss i kragen och tvättade oxå, de va ingen lättsam uppgift den dan, men ack så skönt när de va gjort :)  Till middag så blev de bite line *MUMMA* deras pizzor är ju grymt goooda :)

Trötts som satan blev vi på maten, men de hindrade inte Hasse att pröva sin present han fick av Mia, Matte och mig. De blev sing strar för hela slanten, jag sjöng inte. Jag e inte lika barnsligt förtjust i de som Hasse e. Han sjunger ganska bra i normala fall, men denna sööndag så lät de mindre bra. Dagen efter röst......behöver jag säga mer ?! ...........Nä trodde inte de heller *big smile*

Efter några tappra försök att sjunga så var de bara att ge upp och krypa ner i säng. Hasse skulle upp och jobba och jag har fullt shå att ta mig upp utan anledning.

Natti natti......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0