Pepparkakshus & Pepparkakor

Vi kom upp i hyfsad tid på söndagen. Vi funderade på va vi skulle hitta på. Hasse kom på att vi kunde åka till hans mamma å pappa och baka. Kanon idé. Hasse ringde och kollade om hon va hemma å de va grönt.
Mitt i frullen dyker Pontus kompis Alex ner, stackarn de va ju nästan bara att vända i dörren. Jag tog fram bricka, pepparkakshuset och la fram degen längstfram i kylen. Sen fikade vi vidare. Hasse iväg å hämtade bilen, medans de va mitt jobb att komma ihåg barn samt grejorna. Nöjd som bara den så drog vi iväg. Svärmor ringde ang pepparkaksformar. Såna har inte vi, men svägerskan hade låna av svärmor så de skulle finnas. Ringer dit i hopp om att de ska gå snabbt med allting. Men inge svar... Ringer min moster och mormor, men inge resulltat. Äh va fan, vi köper egna forma så finns de sen, tyckte vi. Sagt och gjort in på city gross, men inge formar. Bara annat som tex godis till huset och toapapper som vi ska ha hem. Ner på Willys, för där ha vi ju sett formar. Men ICKE. Nähäpp tog lite annat som inte va tänkt förutom vadd till huset.
Iväg på stan, Hasse springer in en snabbis och handlar dyra former, men nu har vi iaf *s*
Iväg med en rasande fart, för tiden står ju inte still. Vi kommer upp till svärmor glad och ivriga att börja. Pontus å Virre tvätter händerna och svärmor står och gräver i påsen. Säger lite fundersamt......vart e pepparkaksdegen????
Men SATAN, den ligger hemma i kylen. Vi vrider oss av skratt alloihopa. Jaha bara att traska på närbutiken då, för svärmor viste att de fanns där. Kanon! Jag å Hasse springer dit, in i butiken. Kollar runt efter deg, haffar en tjej å frågar.
-Den e slut säger hon.

Går de bra för oss eller går de bra. NOT!!!!
Fan, köper en kanelgömma istället och går tillbax. Jag kommer in och Hasse tar bilen för att köpa denna sabla deg.
Till slut så kommer de deg så vi kan sätta igång. De e jätte kul, Pontus, Victor, Hasse, svärmor osså jag höll på i deras kök. De luktade jätte gott och de va en mysigt stund. Vet inte om jag känt så nån gång. Står inte nära min familj. Efter mycket stök å bök så blir vi klar med kakor å hus. Jätte fint de blev, sen blev de fika med nybakta pepparkakor och kanel bulla.

Tusen tack kära svärmor för att du ställde upp och lånade ut ditt kök och dig själv. De va guld värt för oss!!!

Hem och jag stoppade grabbarna i ett bad, medans Hasse lagade mat. Stuvade mackisar med falukorv *super gott* Älskar när han gör den maten. Trodde jag skulle äta ihjäl mig.

Duktiga Hasse diska de efter maten, skönt va de. Jag tog hand om grabbarna. Packade Pontus väska, som nu ska åka hem till pappa igen *snyft*
Nu dröjer de två veckor tills nästa gång.



image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0