Onsdag

Fy fan på ren svenska va trött jag va när larmet gick igång i morse *gäsp* Men de va bara att masa sig upp. Ska ju börja första dan på de nya jobbet. Jag får på mig min *kontors* kläder som e lite obekväm. Men jag vänjer mig nog. Allt går bra, för jag får med mig allt jag ska ha inkl matlådan *klapp på huve*
Kommer fram och känner att jag måste varva ner med en cigg innan jag går in. Jag kliver in och möts av två tjejer och en kille till som ska göra samma jobb som jag. Trevliga människor. Vi kommer upp till rummet vi fyra ska sitta i, och hänger av oss ytter kläderna. Vi blir runt visad vart matsal och toa ligger *kan va bra att veta* 
De blir fika nästa på engång, vi får färskt bröd med ost eller leverpastej och kaffe/varm choklad eller mjölk att dricka till. De visar sig att macka får dom varje morron *lycksigt värre* Vilket e bra för då slipper man ta med de hem ifrån.
Efter fikat så går vi tillbax till *kontoret* för att kolla om vi ska köra igång, men icke. De e data strul som heter duga. Vi får gå ner i konferans rummet och lyssna på lite saker som rör jobbet. Vi de här laget e jag så grisigt trött så de finns inte *hjälp* De blev en lång pina innan luchen kom. De va skönt, för tänkte jag slappa lite. Trodde jag *lurad* Ena tjejen i gruppen hade surrsjuka, å till råga på allt så nog fan följde hon med mig vart jag än gick. Om människan kunde va tyst då, men NÄ surr, surr, surr.........*mamma mia*
Jag ville ju inte verka oförskämt och be henna hålla igen heller, utan de va bara att sitta med å vara positiv.
Efter en välldigt lång timme med denna mundiarré tjej så skulle vi upp på rummet igen. I hopp om att data strulet har blivit fixat. Men icke. De blev en tripp ner till konferans rummet igen *fan oxå tänkte jag*
Efter en ca 15min börjar jag att skruva på mig kraftigt, för vid de här laget e jag så trött att jag nästan svimmar. Jag börjar kolla upp i taket, ut genom fönstret, ner i alla papperen, ja överallt. De slutar med att jag somnade till *ja vet fy skäms på mig* men de blev en tre sekundare eller nått, för jag kom på mig själv *aj fan inte bra*
Vad gör jag jo.......börjar ställa en massa dumma fråger som dom redan har tagit upp *dax att sjunka genom golvet nu* Tror dock inte att dom andra märkte någonting, men iaf! Hur kan man va så trött???? De ska bara inte få hända!
De fortsatta att krångla med dessa f-bannade datorer ända fram tills de va dax att sluta. Då kommer en kvinna och säger att vi e ledig tills nästa måndag. Dom måste fixa de här... *nähä*
Skönt, hoppas att de e fixat tills nästa gång nu då.

Hasse hämtar upp mig från jobbet, nu e de bara att åka hem och börja med maten. Den ska Hasse göra idag, de blir wok. Jätte gott. Medans Hasse gör maten så tar jag tag i tvätten. Virre min lilla busunge ville inte komma hem. Han ville ju heller åka med Annette, Marcus och Mille till IKEA och leka. Mamma och Hasse va ju så tråkig med alla bestyren. Mitt i allt detta så kom ju svägerskan med sambo på middag som planerat. Vilket va jätte trevligt, synd att jag va så trött å slut *hjälpte visst inte med en power nap på jobbet*
Men vi åt gott och surrade på. Virre kom hem glad i hågen och surrade på med Eva och Lars som bara den. Lilleman kom i säng på tok för sent. Tror jag ska lägga han klockan sex ikväll. Tror ni på de? Hahaha.....nä de trodde jag inte heller. Familjen yr!!!
Efter att sett på film å ätit gosaker så var de dax att säga gonatt, äntligen sova!!!
Har nog aldrig borstat tänderna så snabb, ville bara komma isäng. Tror jag kommer att somna på väg ner tiill kudden.
Natti natti gott folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0