Här igen

Ett nytt försök att få till lite rader, samtidigt som jag lyssnar på min väninna i telefon när hon knappar på tangentbordet. De låter som om de ryker om hennes fingrar.
Dagen idag började hyfsat bra, vi kliver upp och H sätter sig i soffan och spelar på sin käraste plast gitarr ojoj.... men men jag vet ju iaf vart han är då. Jag klär på mig lite snabb och börjar att stöka på i köket samtidigt som jag pratar med grannen i luren. Vi kvinnor kan göra en massa saker samtidigt.... Tiden går och H sitter fortfarande kvar i soffan i bara kallingar och t-shirt, ja ja tänkte jag. Jag säger ingenting. Han fick för sig att vi skulle hinna med en massa saker idag,  sa han igår. De hör till saken att vi är båda jätte tids optimister.
Så vad händer JO missförstånd...... Jag säger inget och väntar ut tiden, bara de att de gör han oxå *blir irriterad*
Har jag varit smart så har jag ju bara sagt till honom, men icke! Smart bruden! NOT!!!!
Nåja, vi kommer iväg sent om side till stan, för att kolla in alla gosaker som dom sålde på julskyltningen. Åh dessa hemska tuter! Hade lust att köpa alla och bräna på bål. De där va lite elakt skrivet, ja vet! Men så kändes de idag. Va glad att mina grabbar har växt ifrån de, kan hända att dom velat ha en ballong eller något annat.
Väl nere på stan så e allt frid och fröjd trots alla tutor, men tiden drog iväg och hem skulle vi. H började att jobba strax efter 16 och själv skulle jag hinna med att pynta, tvätta, diska samt städa. Började känna mig stressad, för jag vill ju inte hålla på hela kvällen.
Stackars H, när jag blir grining då e de inte lätt att vara han. Jag gör själ för namnet draken. Tydligen blev jag tvär som f-n, vette fanken vad som flög i mig. Men efter att ha pratat ut lite när vi komit hem igen så, blir allt nästan bra igen....
Jag e som ett litet barn, ska tjura först en stund innan jag kan släppa saken. Men efter han varit på jobbet ca en timme så ringer han och ber om ursäkt. Jätte gulligt gjort med tanke på att de va jag som va tvär från början.
Han kommer att bli full i skratt när han har läst detta.
Har pyntat på för fullt, men blir ju aldrig klar. Dessa små förbannade gubbar med röda luvor som har invaderat mitt hem *suck* de värsta e att jag tycker att dom e söta oxå. Bara så jobbig att ställa ut i hela hemmet. Har bråkat med strykjärnet, de e inte min vän! Spelar fn ingen roll hur jag gör så nog fasen så blir skiten skrynklig....bahh.... ny friska tag om en timme eller flera (tills imorron) pallar inte mer nu.
Inte blev de nå tvättstuga heller, tyckte jag hade så lite så jag sket idet. De lär jag ångra nästa gång de e dax, för de lyckas alltid bli ett berg då. Varför aldrig mitt emellan?
Nu känns de som om jag har yrat på nog för denna gång. Har inte ro att skriva mer nu, men jag återkommer.

Ha de så gott 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0